Posted on

כמות מוזמנים לחתונה

כרעת ברך והצעת נישואין לאהובתך? כמובן שהסכמת וכעת השמחה רבה!
הצעד הראשון כזוג מאורס הוא בחירת אולם לחתונה, על בסיס כמות מוזמנים לחתונה אותם אתם מעריכים שיהיה.

כמות מוזמנים לחתונה

בצעו רישום והערכות של כמות מוזמנים לחתונה הצפויה עד כמה שניתן.

כמות מוזמנים לחתונהזוגות רבים עושים טעות חמורה כאשר משערים או מנחשים את כמות המוזמנים הצפויה שלהם. משערים כי הצד של החתן יהיה עם 200 מוזמנים לדוגמא, הצד של הכלה יהיה עם 200 מוזמנים, החברים ביחד יהיו עוד 200 וכך הגענו לאירוע שעלול לכלול כ- 600 מוזמנים לדוגמא. עם השערוך הזה זוגות רבים ניגשים לאולמות אירועים בכדי לקבל הצעת מחיר כאשר הם סבורים ובטוחים כי הם צריכים אולם שיכול להכיל סביב 500 -600 מוזמנים.

מקרים רבים מראים כי זוהי טעות חמורה בקבלת החלטות, שעלולה לגרום לעלויות גבוהות של החתונה. ישנם מקרים רבים בהם זוגות סוגרים על אולם גדול המתאים לכמות האורחים, מתחייבים בחוזה לכמות מוזמנים מינימלית של כ- 400 איש (בהתאם לדוגמא שהצגנו) וברגע שהאירוע קרב ובה, והזוג הצעיר מתחיל לעשות היערכות ריאלית ויותר מדויקת של המוזמנים, ע”י  עזרה בבני המשפחה וחברים ומגלים להפתעתם כי כמות מוזמנים לחתונה רחוקה מאוד מהשערוך שבצעו בזמן חתימת החוזה וקביעת התאריך לחתונה. בעל האולם לא ימהר ואף לרוב לא יסכים להקטין עבורכם את הכמות המינימלית, משום האירוע כבר מאוד קרוב ויש התחייבות מול ספקים, עובדים או שלא ניתן להעביר את האירוע לאולם קטן יותר ועוד סיבות.

מה ניתן לעשות במקרה של התחייבות לכמות מוזמנים

במקרים כאלו בני הזוג ינסו למקסם את כמות המוזמנים שלהם, ויזמינו אורחים רבים לעיתים אפילו מהמעגל הרחוק יותר במשפחה על מנת שבפועל יגיעו מספיק מוזמנים בכדי לכסות את המינימום הנדרש.

הצעד הנכון בהכנת רשימת כמות מוזמנים לחתונה

אנו ממליצים לזוג המאורס לעשות שיעורי בית טובים לפני שניגשים לאולמות ומבקשים הצעות מחיר. כול האירוע וההכנות שלו בעצם מבוססות על הנתון החשוב הזה. בנוסף אם יש לכם מעט ספק לגבי כמות מוזמנים לחתונה אנו מציעים לכם לבחור את הכמות המינימלית ביותר שאפשר או לבחור באולם או הגן הקטן יותר (רוב האולמות אירועים מכילים אולם קטן ואולם גדול). הרי גם אם לבסוף יהיו מספיק אורחים ניתן להוסיף שולחנות , להרחיב את שטח האולם או אף להגדיל את כמות מוזמנים בכול שולחן. לא משתלם לשלם את מחיר המנה המלא על מוזמנים שלהם התחייבתם.

בנוסף להכנת רשימת מוזמנים אולי יעניין אתכם: