Posted on

שולחן שוק לעד 50 איש

אחד הטרנדים המוצלחים לאחרונה של תחום האירוח הוא עיצוב שולחן שוק. הכוונה היא לשולחנות ארוכים שיש על כל אחד מהם היצע עצום של פריטי מזון לאכילה, בשלל גוונים ובשלל טעמים. כאשר האורחים נחשפים למראה הצבעוני של שולחן שוק לעד 50 איש, קשה להם לקבל החלטה מה לטעום כיוון שהכול נראה טעים ומגרה מאד. הכנו לכם מדריך קצר כיצד ומה חובה לשים בכל שולחן שוק עד ל 50 איש ובזול!

שולחן שוק עד 50 איש

מה אוכלים בשולחן שוק עד 50 איש?

הכי חשוב הוא מגוון האוכל והייחודיות שלו אך הגיוון והעושר הקולינרי חייב להיות מותאם לכמות המשתתפים בשולחן שוק שלכם. למשל בשולחן שוק של 50 איש יהיה מבחר עשיר יותר משולחן שוק של 10 איש או לחליפין משולחן שוק ליום הולדת לילדים.

אוכל בשולחן שוק ל 50 איש יכול לכלול בתוכו:

  1. שולחן שוק בשרי – קבבים (עם מקל קינמון / בלי), אסאדו מפורק, נקניקיות (מרגז / צ’וריסוס), שניצלונים, דגים מטוגנים, פרגיות / עוף בקוביות
  2. שולחן שוק חלבי – קוביות גבינה (מבחר גבינות), דגים נאים, סושי (הולך נהדר בשולחן שוק חלבי), מאפי בורקס מיני (במבחר מילויים), קוראסון במילוי (סביח, בולגרית, ריבת חלב).
  3. שולחן שוק טבעוני – ירקות קלויים (פלפל, חציל, קישוא, עגבניה, כרובית), קציצות ירק (עדשים, ירקות), סמוסה הודית, טופו מטובל, סלט בורגול / חומוס, פטריות מבושלות.
  4. שולחן שוק מטוגנים – צ’יפס, טבעות בצל, סיגרים, פסטלים, פלאפל, קובה.
  5. שולחן שוק ירקות – רצועות מללפון, רצועות גזר, רצועות גמבה (3 הצבעים), מלפפון חמוץ, שיפקה, עגבניות שרי, צנון, עלי רוקט, כרוב כבוש, זיתים, חמוצים יפנים.
  6. תוספות: מני לחמניות בורגר, באן, חצאי פיתות, רטבים (קטשופ, מיונז, חרדל, טחינה, פסטו).

מבחינת כמויות ל 50 איש – תעשו חשבון שכול אדם ירצה לאכול לטעום מכל מסחר שתביאו לכן חשבו כאילו כל אדם יאכל בממוצע 300 גרם מנה בשרית / חלבית (במידה וישאר יוכלו לקחת איתם הביתה). לכן ניקח למשל שולחן שוק בשרי בו אנו ממליצים לכם לקחת סוג בשר למשל קבבים ולהביא 60 יחידות (כנגד 50 איש + קצת יותר), שניצלונים כנ”ל, דגם מטוגנים כנ”ל, אסאדו מפורק (כ- 2 ק”ג). מבחינת הירקות והמטבלים אנו ממליצים שעל כל 10 איש לשים פלטת ירקות + מטבלים בתפזורת כדי שלא יהיה עומס על השולחן בצד אחד.

מבחינת כלי הגשה לשולחן שוק מומלץ לקנות רק אצלנו במסיבלנד ותיהנו מהמחיר הכי זול בישראל! ההמלצה שלנו היא לארגן בין 5-7 שולחנות שישמשו אותכם לאירוח של 50 איש.

  1. 5-7 גלילי נייר קראפט
  2. צלחות עץ לאכול – 60 יחידות
  3. כוסות – 200 יחידות
  4. מזלגות עץ – 100 יחידות
  5. סכיני עץ – 50 יחידות
  6. מזלגוני עץ – 100 יחידות
  7. קעריות הגשה מחולקות לירקות – 1 לכל שולחן
  8. מגשי אירוח מעץ – 2 לכל שולחן (בו תגישו את האוכל)
  9. מוצרים נלווים מיוחדים לעיצוב: ראנר יוטה, פלייסמנטים, נייר פרגמנט, לוח גיר לרשום את התפריט, קונוסים וסירות מעץ.

שולחן שוק ל 30 איש

בכמות של 30 איש שולחן שוק יהיה לדעתנו עם אותו מגוון ומבחר סוגים – רק בכמויות קטנות יותר המתאימות ל 30 איש. זוהי עדיין כמות אנשים גדולה יחסית וגיוון האוכל ועיצוב השולחן חשוב.

שולחן שוק ל 20 איש

אורחים המגיעים לשולחן שוק של 20 איש יהיו יותר ליום הולדת / מסיבת רווקות ולכן מעבר לשולחן השוק יש עוד המון דברים לארגן מעבר לאכול. לכן ההמלצה שלנו בכמות של 20 איש היא להפחית בין סוג 1 לשני סוגי אוכל מהתפריט שציינו לתחילת המאמר. כמובן שאת בכלים יש להתאים לכמות האנשים – אין צורך להגזים!

שולחן שוק ל 10 איש

שולחן שוק ל 10 איש בד”כ יגיע כארגון של אירוע אינטימי וקליל ללא הרבה משתתפים אולי משהו משפחתי צנוע ביותר. לכן גם במקרה זה היינו ממליצים ללכת על פחות סוגי אוכל ולהשקיע באיכות ולא בכמות (אין אנשים גם ככה). לא יהיו מספיק אנשים שיוכלו ליהנות מהשפע אותו ציינו באירוע של 50 איש. לכן במקרה של אירוע מצומצם קחו את זה בחשבון!